NEWSLETTER MAI 2024
 
Asociația Națională a Evaluatorilor Autorizați din România
 
 
Știri ◾ CONFERINŢA „EVALUAREA PENTRU PIAŢA DE CAPITAL DIN ROMÂNIA” - 5 IUNIE 2024, ASE BUCUREȘTI - HIBRID ◾ CONFERINȚA „EVALUAREA ACTIVELOR DIN SECTORUL PUBLIC” ȘI SEMINARUL „STANDARDE APLICABILE ÎN EVALUAREA PROPRIETĂȚII IMOBILIARE. PRACTICA PROFESIONALĂ” – MURIGHIOL, 14-15 IUNIE 2024 ◾ FOLLOW-UP - ADUNAREA GENERALĂ A TEGOVA – BUCUREȘTI, 9-11 MAI 2024 ◾ NOU! – ÎNSCRIERILE LA EXAMENELE DE FINALIZARE A STAGIATURII – SESIUNEA MAI 2024
 
Evenimente viitoare
 
Poziția oficială ANEVAR
 
Newsletter-ul și în spațiul oficial ANEVAR de social media
 

CONFERINŢA „EVALUAREA PENTRU PIAŢA DE CAPITAL DIN ROMÂNIA” - 5 IUNIE 2024, ASE BUCUREȘTI - HIBRID

CONFERINŢA „EVALUAREA PENTRU PIAŢA DE CAPITAL DIN ROMÂNIA” - 5 IUNIE 2024, ASE BUCUREȘTI - HIBRID

Cea de-a 22-a ediţie a conferinţei Evaluarea pentru piaţa de capital din România, organizată în colaborare cu Academia de Studii Economice Bucureşti, va avea loc anul acesta în data de 5 iunie la ASE București – Aula Magna (Piața Romană, nr 6), începând cu ora 14:00.

În premieră, pentru a oferi participanților mai multă flexibilitate în ceea ce privește prezența, conferința se va desfășura în format hibrid și va putea fi urmărită și live, online, pe pagina resurse.anevar.ro, Secțiunea Pregătire profesională - Vizionare evenimente.

Speakerii confirmați sunt:

  • Daniel MANAȚE - Preşedinte ANEVAR 2016-2017

  • Mihai CĂRUNTU - Senior Corporate Finance Analyst BRD Groupe Societe Generale

  • Anamaria CIOBANU - Director KPMG Romania, Valuation Services | Prof. univ. dr. ASE Bucureşti

  • Mihaela LUȚIA - CFA, AFM Director Head of Business Valuation Darian DRS

  • Ileana GUȚU - CFA | Expert Evaluare, Modelare Financiară & Ajutor de Stat

  • Sorin PETRE - Președinte ANEVAR 2020-2021| Partner PricewaterhouseCoopers

  • Mugur POPESCU – Director Direcția de Investiții BCR PENSII

  • Sorin Iulian CIOACĂ - Director General Infinity Capital Investments

Moderatori:

  • Ion ANGHEL - Preşedinte ANEVAR 2006-2007 | Prof. univ. dr. ASE Bucureşti Departament Analiză şi Evaluare Economico-Financiară

  • Adrian Ioan POPA BOCHIȘ - Președinte ANEVAR | Senior Partner, CEO Darian DRS S.A.

Participarea la acest eveniment va fi echivalată cu 8 ore de pregătire profesională continuă, în urma promovării unui test.

Revenim cu detalii cu privire la temele propuse.

Alte detalii, aici.

CONFERINȚA „EVALUAREA ACTIVELOR DIN SECTORUL PUBLIC” ȘI SEMINARUL „STANDARDE APLICABILE ÎN EVALUAREA PROPRIETĂȚII IMOBILIARE. PRACTICA PROFESIONALĂ” – MURIGHIOL, 14-15 IUNIE 2024

CONFERINȚA „EVALUAREA ACTIVELOR DIN SECTORUL PUBLIC” ȘI SEMINARUL „STANDARDE APLICABILE ÎN EVALUAREA PROPRIETĂȚII IMOBILIARE. PRACTICA PROFESIONALĂ” – MURIGHIOL, 14-15 IUNIE 2024

În perioada 14-15 iunie vă invităm să participați alături de noi la cele două evenimente profesionale ce vor avea loc la Murighiol - Puflene Resort:

14 iunie

Seminarul D64 – „Standarde aplicabile în evaluarea proprietății imobiliare. Practica profesională” va fi susținut de lectorul Bogdan RUSE, începând cu ora 14:00 și va fi echivalat cu 4 ore de pregătire profesională continuă, în urma promovării unui test.

15 iunie

Conferinţa Evaluarea activelor din sectorul public va avea loc în intervalul orar estimat: 9:00 – 14:00 și va fi echivalată cu 8 ore de pregătire profesională continuă, în urma promovării unui test. (Cod C126)

Speakerii confirmați până la această dată sunt:

  • Mihail BOJINCĂ – Președinte ANEVAR 2004-2005 | Membru în Comisia de Etică și Disciplină ANEVAR

  • Adrian NICOLESCU– Evaluator independent

  • Mihai SÎRB – Trezorier ANEVAR | Lector ANEVAR | Director operațional CMF Consulting

  • Stela GEORGESCU– Evaluator autorizat | Director GCT Eval

  • Bogdan RADA – Membru în Comisia de verificare și monitorizare ANEVAR | Managing Partner ADEVAL CONSULTING S.R.L.

  • Cristina RUSEN – Director Departament Evaluare - PricewaterhouseCoopers

  • Florin MANOLOIU – Chief Operations Officer - eDevize.ro

În partea a doua a zilei organizăm o excursie cu vaporașul în Delta Dunării (interval orar 15:30 – 17:30), iar începând cu ora 19:30, o cină a cărei atmosferă festivă va fi întreținută de un DJ.

!Pentru participarea la aceste evenimentele vă punem la dispoziţie mai multe pachete și opțiuni, disponibile în pagina personală și pe www.anevar.ro .

Detalii, aici.

FOLLOW-UP - ADUNAREA GENERALĂ A TEGOVA – BUCUREȘTI, 9-11 MAI 2024

FOLLOW-UP - ADUNAREA GENERALĂ A TEGOVA – BUCUREȘTI, 9-11 MAI 2024

Adunarea generală a organizațiilor europene de evaluatori membre TEGoVA a avut loc la București, în intervalul 9-11 mai. În data de 10 mai am fost gazdele unei conferințe internaționale: „Standardele de evaluare pentru o Europă în tranziție”, eveniment care a facilitat schimbul de idei și experiență profesională între membrii ANEVAR și cei aproximativ 100 de evaluatori sosiți din întreaga lume la București.

Conferința a fost moderată de Adrian Vascu - REV MAA, Vicepreședinte ANEVAR, Președinte ANEVAR 2014-2015 și Adrian Popa Bochiș - MAA REV MRICS, Președinte ANEVAR.

Președintele ANEVAR, Adrian Popa Bochiș, a prezentat, în deschidere, Asociația, principalele caracteristici ale componenței acesteia și ale activității de evaluare din România. A urmat Daniel Manațe, MAA REV MRICS, Președinte ANEVAR 2016-2017, cu un studiu despre influențele conflictului armat din proximitate asupra valorii business-urilor. Iar în finalul primei părți, am urmărit pledoaria consilierului TEGOVA, Secretar la Consiliului pentru Standardele Europene de Evaluare; Redactor al European Valuer Journal și partener fondator al MacBrien Cuper Isnard European Affairs – Michael MacBrien, privind modelele automate de evaluare și reglementarea acestora la nivelul EBA (Autoritatea Bancară Europeană).

A doua parte a conferinței a debutat cu o prezentare despre modificările noii ediții a Standardelor de evaluare EVS 2025, a lui Cédric Perrière - REV, Președinte al European Valuation Standards Board (EVSB). Acestea au fost detaliate de următorii speakeri. Astfel, președintele TEGOVA - Krzysztof Grzesik, REV FRICS, a vorbit despre EVS 6 – Evaluarea și eficiența energetică . Marcin Malmon, REV FRICS & Izabela Rącka, PhD REV - Membri ai EVSB, au expus principalele modificări aduse de Regulamentul privind cerințele de capital (CRR), respectiv criteriile de evaluare conservatoare prudente. În final, Jeremy Moody - Hon REV, Vice-președinte EVSB și Paulo Barros Trindade - REV, membru al board-ului TEGoVA, membru desemnat pentru agricultură al Consiliului EVS, au prezentat noutățile Ghidului privind evaluarea proprietății agricole , elaborat împreună cu un grup de lucru format din reprezentați ai țărilor: Bulgaria, Italia, Portugalia și Regatul Unit – și Președintele TEGOVA.

În data de 11 mai a avut loc Adunarea Generală a TEGoVA . Dintre punctele importante aflate pe ordinea de zi, suntem încântați să anunțăm faptul că, la București, Asociația de Geodezie, Cartografie și Cadastru - AGCC, din Republica Moldova, s-a alăturat grupului european de evaluatori, fiind primită în rândul membrilor observatori ai TEGoVA. De asemenea, setul de Standarde EVS 2025 a fost votat în plen și a fost stabilită data următorului eveniment.

Cea de-a doua Adunare Generală a TEGoVA din 2024 va avea loc la Bruxelles, în luna octombrie.

NOU! – ÎNSCRIERILE LA EXAMENELE DE FINALIZARE A STAGIATURII – SESIUNEA MAI 2024

NOU! – ÎNSCRIERILE LA EXAMENELE DE FINALIZARE A STAGIATURII – SESIUNEA MAI 2024

În semestrul I 2024, examenele de finalizarea a stagiaturii se vor desfășura cu prezență la sală, astfel:

  1. Absolvenții cursului F086, organizat in anul 2022 – în conformitate cu prevederile Regulamentului de derulare și de finalizare a stagiaturii, aprobat prin Hotărârea Consiliului director nr. 45/2022, cu modificările ulterioare.

  2. Absolvenții cursului F087, organizat in anul 2023 – în conformitate cu prevederile Regulamentului de derulare și de finalizare a stagiaturii, aprobat prin Hotărârea Consiliului director nr. 23/2023, cu modificările ulterioare.

Înscrierile la examenele de finalizare a stagiaturii, sesiunea Mai 2024 , se fac în perioada 6 – 14 mai 2024.

Pentru înscrierea la examen se va utiliza formularul online de înscriere, disponibil în pagina personală a candidatului (https://resurse.anevar.ro/autentificare).

Examenele vor avea loc în perioada 28 – 31 mai 2024, datele exacte, modul de desfășurare şi repartizarea candidaților pe grupe urmând a fi comunicate după încheierea perioadei de înscriere.

Se pot înscrie la examenul de finalizare a stagiaturii membrii ANEVAR care au finalizat cu examen un curs de pregătire profesională ca evaluator, în următoarele condiții:

  • membrii stagiari care, la data înscrierii, se încadrează în termenul de 2 ani de la data dobândiri acestei şi

  • membrii titulari care, la data înscrierii, se încadrează în termenul de 2 ani de la data începerii cursului de pregătire profesională absolvit şi care au promovat seminarul de pregătire continuă D 2024.

Pentru înscrierea la examen candidații vor avea nevoie de următoarele documente:

a) dovada achitării parții fixe din cotizaţia de membru stagiar la zi;

b) acordul cvadripartit: cursul F087 sau cursul F086 – în cazul celor care au optat pentru desfăşurarea stagiului sub îndrumarea unei firme agreate;

c) dovada achitării taxei de reexaminare examen finalizare stagiu – în cazul celor care nu se prezintă prima data la examen (acesta se va prezenta Filialei ANEVAR care organizează examenul, după înscriere).

Totodată, membrii stagiari vor depune şi dosarul de înscriere în vederea dobândirii calităţii de membru titular ANEVAR, cu următorul conținut:

  • Cerere de înscriere (copie);

  • Act de identitate (copie);

  • Diplomă de licenţă (copie).

  • Certificat de căsătorie, în cazul în care numele înscris pe actele de studii nu coincide cu cel din actul de identitate (copie);

  • Certificat de cazier judiciar valabil la data depunerii dosarului (copie);

  • Certificat de curs care să ateste absolvirea unui curs de pregătire profesională ca evaluator în domeniul de reglementare al Ordonanţei 24/2011 (copie).

Perioada de depunere a acestui dosar este 15-21 mai 2024 și se va transmite către Filiala ANEVAR care organizează examenul de stagiu la care participă candidatul (scanat, la adresa de e-mail a Filialei).

Detalii, aici.

EVENIMENTE VIITOARE

Notați în agendă și urmăriți startul înscrierilor pentru:

Evenimentele anului 2024

chimbul permanent de cunoștințe profesionale reprezintă o componentă de bază a excelenței în activitatea profesională. Cu atât mai mult cu cât crizele recente au crescut gradul de incertitudine în toate domeniile, iar singura modalitate de a rămâne conectat la realitățile economice fiind accesul la informații provenite din surse sigure. Vă așteptăm la conferințele noastre cu teme și speakeri de Valoare!

Programul orientativ al acțiunilor profesionale va fi actualizat, pe măsură ce vor apărea eventuale modificări. Vă prezentăm mai jos programul provizoriu, cu mențiunea că formularele de înscriere pentru versiunea hibrid a CONFERINŢEI „EVALUAREA PENTRU PIAŢA DE CAPITAL DIN ROMÂNIA”ce va avea loc în data de 5 iunie și pentru evenimentul de două zile de la Murighiol: CONFERINȚA „EVALUAREA ACTIVELOR DIN SECTORUL PUBLIC” & SEMINARUL „STANDARDE APLICABILE ÎN EVALUAREA PROPRIETĂȚII IMOBILIARE. PRACTICA PROFESIONALĂ” din 14-15 iunie, sunt disponibile în pagina personală și pe site-ul nostru.

Pentru detalii, urmăriți Newsletter-ul nostru, pagina de web – www.anevar.ro și conturile oficiale de Social Media – Facebook, LinkedIn, X (Twitter), Instagram, Youtube.

CONSULTAȚI PERIODIC SITE-UL OFICIULUI NAȚIONAL PENTRU PREVENIREA ȘI COMBATEREA SPĂLĂRII BANILOR (ONPCSB)!

Actele normative UE și ONU privind sancțiunile și măsurile restrictive sunt accesibile pe site-ul ONPCSB, pe prima pagină , precum și la rubrica „ Sancțiuni Internaționale ”.

Aceste documente trebuie avute în vedere în contextul măsurilor de cunoaștere a clientelei, pe care le aplicați conform Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative.

POZIȚIA OFICIALĂ ANEVAR

Punctele de vedere oficiale ale Asociației cu privire la diverse aspecte ce vizează profesia de evaluator pot fi consultate aici.

Newsletter-ul și în spațiul oficial ANEVAR de social media

Citiți Newsletter-ul nostru și în paginile oficiale ale ANEVAR de Facebook, X (Twitter), LinkedIn, Instagram și YouTube. Conectați-vă cu noi prin intermediul celor patru conturi de social media și veți primi în timp real toate informațiile despre evenimentele și activitățile Asociației!

Ne găsiți aici:

Informatii de contact ANEVAR

Sediul central
Str. Scarlatescu nr. 7, sector 1, Bucuresti, 011158

Telefon:    +4 021 315 6564    +4 021 315 6505
Fax:    +4 021 311 1340
E-mail:    anevar@anevar.ro
Program:    Luni - Joi: 09:00 - 17:30
Vineri: 09:00 - 15:00

Pentru informatii de contact privind filialele asociatiei, va rugam sa vizitati site-ul nostru.

Despre Newsletter

Newsletter-ul ANEVAR este o publicatie lunara in care va prezentam articole din domeniul evaluarilor si noutati despre organizatia noastra.

Daca doriti sa nu mai primiti acest newsletter, va rugam sa urmati instructiunile din pagina dupa ce dati click pe cuvantul DEZABONARE.

Despre ANEVAR

ANEVAR a luat ființă în anul 1992, ca asociaţie profesională neguvernamentală, independentă, conform prevederilor legale în vigoare la acea dată, iar în anul 2011 profesia de evaluator autorizat a fost reglementată prin Ordonanța Guvernului României nr. 24/2011 privind unele măsuri în domeniul evaluării bunurilor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 99/2013, ANEVAR fiind constituită ca organizație profesională de utilitate publică, fără scop patrimonial, din care fac parte evaluatorii autorizați care dobândesc această calitate, în condițiile prevăzute de actul normativ mai sus menționat.

Asociația Națională a Evaluatorilor Autorizați din România are drept scop organizarea, coordonarea și autorizarea exercitării profesiei de evaluator autorizat în România, reprezentarea și protejarea intereselor profesionale ale membrilor săi, asigurarea exercitării independente a profesiei de evaluator autorizat cu respectarea deontologiei profesionale și a unui înalt nivel de calificare profesională, precum și promovarea standardelor, metodelor și tehnicilor de evaluare în activitatea evaluatorilor autorizați.

Pentru informatii suplimentare va rugam sa vizitati site-ul nostru www.anevar.ro