|
 |
NEWSLETTER IANUARIE 2025
|
 |
|
|
Conferința & Seminarul: „EVALUAREA PENTRU RAPORTARE FINANCIARĂ ȘI PENTRU IMPOZITARE” – CLUJ-NAPOCA, 7-8 FEBRUARIE 2025
Evenimentele pe care le organizăm la început de an la Cluj-Napoca, dedicate celor două tipuri de evaluare: pentru raportare financiară și pentru impozitare, se vor desfășura în intervalul 7-8 februarie 2025. Păstrând tradiția, conferința, aflată le cea de-a 18-a ediție, este precedată de seminarul cu aceeași tematică. Vă invităm, așadar, să vă rezervați locul la conferința „Evaluarea pentru raportare financiară și pentru impozitare”, ce va avea loc în data de 8 februarie 2025, la Cluj-Napoca, în Sala Verdi, situată la parterul Grand Hotel Italia, începând cu ora 9:30. Participarea la conferință va fi echivalată cu 8h de pregătire profesională continuă – Cod C132 (în urma promovării unui test). Speakeri & teme: -
Adrian VASCU – Președinte ANEVAR 2008-2009 și 2014-2015 | Senior Partner VERIDIO – Vine un moment al schimbării? -
Radu Călin TIMBUȘ – Președinte ANEVAR 2022-2023 | Director EVAL TRANSILVANIA CONSULTING – „Taxa pe stâlp": impozitare & raportare financiară -
Sorana CRIȘAN – Vicepreşedinte - Preşedinte al Comisiei ştiinţifice şi de standarde | Director Asociat - Departament Evaluare KPMG Advisory - SEV 2025 – ce se schimbă? - Cristina GRIGORESCU – Membru al Comisiei ştiinţifice şi de standarde | Lector ANEVAR | Head of Collateral Department Risk Division, Raiffeisen Bank - Câteva întrebări... și răspunsuri
-
Cristian DEMETRESCU –Lector ANEVAR | Director ROMNIVAL - Duratele de viață ale construcțiilor, mașinilor, echipamentelor și instalațiilor -
Mihai SÎRB – Trezorier ANEVAR | Lector ANEVAR | Director operațional CMF Consulting - Evaluarea MEI în context de Raportare Financiară: necesitate sau opțiune? - Dragoș DOROȘ – Consultant fiscal, Camera Consultanților Fiscali | Managing Partner ASD Tax SRL
-
Bogdan MITROI – Manager, Ernst & Young - Testul de depreciere - Abordarea prin cost versus IAS 36 De asemenea, Seminarul „Evaluarea pentru impozitare și evaluarea pentru raportare financiară” va avea loc în data de 7 februarie 2025, la Grand Hotel Italia - Sala Toscanini (parter), începând cu ora 14:00. Participarea la seminar va fi echivalată cu 8h de pregătire profesională continuă – Cod C133 (în urma promovării unui test). Lectori: Opțiunile de participare și tarifele sunt disponibile pe site-ul nostru și în Pagina Personală. Vă rugăm să vă înscrieți completând formularul de înregistrare disponibil în pagina resurse.anevar.ro, secțiunea Evenimente. Vă așteptăm la Cluj-Napoca cu noutăți și oportunități de networking! Alte informații, aici. |
|
 |
|
MC2025 - Seminar de actualizare a cunoștințelor în domeniul evaluării bunurilor
Membrii titulari ANEVAR au la dispoziție forma de pregătire continuă - MC2025 (Seminar de actualizare a cunoștințelor în domeniul evaluării bunurilor), care presupune audierea parțială sau totală a Programului de stagiatură F089, în următoarele condiții: -
Prin înscrierea la acest program, membrul titular dobândește dreptul de a audia toate prelegerile din anul 2025 (MI – MIII), cu recomandarea să participe la toate temele care îl interesează în mod special, conform calendarului programului. -
Membrii titulari înscriși la acest program nu predau teme, nu susțin teste, nu sunt implicați în alte activități pe parcursul cursului, drept urmare NU dobândesc o specializare nouă. -
Taxa de participare este de 1000 de lei și echivalează cu 20 de ore de pregătire continuă, în urma promovării unui test. Testul va fi disponibil în pagina personală resurse.anevar.ro si va putea fi susținut în perioada 07.07.2025- 30.09.2025. -
Absolvirea acestei forme de pregătire continuă se realizează prin promovarea unui examen scris, pe specializarea pentru care membrul optează (obligatoriu una dintre specializările deținute de către acesta). -
Examenul scris se susține online după finalizarea celor trei module ale programului (în același an) și constă într-un test grilă cu 60 de întrebări și 60 de minute timp de lucru și se promovează de către cei care răspund la 70% din întrebări, cu posibilitatea acordării a trei încercări. -
Întrebările sunt formulate pe baza culegerilor de întrebări dedicate fiecărei specializări. Programul este structurat pe trei module cu predare online, astfel: -
Modulele MI și MIII sunt comune tuturor celor trei specializări posibile (EI, EPI sau EBM); -
Modulul MII este dedicat specializării pentru care optați. Drept urmare, toți membrii participă la același program de stagiatură, urmat pentru specializarea aleasă la înscriere. Mai multe detalii, aici. |
|
 |
|
Actualizarea Clasificării activităților din economia națională – CAEN
Începând cu data de 1 ianuarie 2025, a intrat în vigoare clasificarea CAEN Rev. 3 ( https://insse.ro/cms/files/CAEN/CAEN-Rev.3_structura-completa.pdf ), în conformitate cu Ordinul Președintelui INS, nr. 377/2024, privind actualizarea Clasificării activităților din economia națională – CAEN. În acest sens, Oficiul Național al registrului Comerțului - ONRC a publicat o informare cu privire la CAEN Rev. 3, disponibilă aici. Potrivit informațiilor disponibile pe site-ul ONRC, modificările dintre CAEN Rev. 2 și CAEN Rev. 3 sunt de trei categorii: -
pentru două sau mai multe clase CAEN Rev. 2, corespunde o singură clasă CAEN Rev. 3; -
o singură clasă CAEN Rev. 2 are în corespondență două sau mai multe clase CAEN Rev. 3; -
pentru două sau mai multe clase CAEN Rev. 2, corespund două sau mai multe clase CAEN Rev. 3. Astfel, ținând cont de Ordinul nr. 377/2024 al Institutului Național de Statistică și de adresa nr. 51028/04.07.2024, disponibilă aici, codurile CAEN specifice activității de evaluare sunt: -
evaluări de bunuri imobile - 6831 “Servicii de intermediere a tranzacțiilor imobiliare”; -
evaluări de întreprinderi - 7020 “Activități de consultanță în afaceri și management”; -
evaluări de bunuri mobile - 7499 “Alte activităţi profesionale, știinţifice și tehnice n.c.a”; -
evaluări de acțiuni și alte instrumente financiare - 6619 ”Activități auxiliare intermedierilor financiare, exceptând activități de asigurări și fonduri de pensii”; -
evaluări de fond de comerț și alte active necorporale: -
6831 “Servicii de intermediere a tranzacțiilor imobiliare” - pentru evaluarea bunurilor imobile aparținând fondului de comerț, -
7499 “Alte activităţi profesionale, știinţifice și tehnice n.c.a” - pentru evaluarea bunurilor mobile și a altor active necorporale aparținând fondului de comerț, -
verificări de rapoarte de evaluare - 7499 “Alte activităţi profesionale, știinţifice și tehnice n.c.a”. Subliniem faptul că persoanele juridice române, membre ANEVAR, trebuie să aibă ca obiect de activitate cel puţin unul din codurile CAEN specifice activității de evaluare. Toate informațiile referitoare la Clasificarea Activităților din Economia Națională sunt disponibile la următoarea pagină: https://insse.ro/cms/ro/caen. |
|
Consultați periodic site-ul Oficiului Național pentru Prevenirea și Combaterea Spălării Banilor: www.onpcsb.ro, secțiunea „informații publice", subsecțiunea „link-uri utile"!
|
|
|
|
POZIȚIA OFICIALĂ ANEVAR |
|
Punctele de vedere oficiale ale Asociației cu privire la diverse aspecte ce vizează profesia de evaluator pot fi consultate aici. |
|
|
Newsletter-ul și în spațiul oficial ANEVAR de social media |
|
Citiți Newsletter-ul nostru și în paginile oficiale ale ANEVAR de Facebook, X (Twitter), LinkedIn, Instagram și YouTube. Conectați-vă cu noi prin intermediul celor patru conturi de social media și veți primi în timp real toate informațiile despre evenimentele și activitățile Asociației!
Ne găsiți aici:
|
|
|
 |
Informatii de contact ANEVAR
Sediul central Str. Scarlatescu nr. 7, sector 1, Bucuresti, 011158
Telefon: |
+4 021 315 6564 +4 021 315 6505 |
|
Fax: |
+4 021 311 1340 |
|
E-mail: |
anevar@anevar.ro |
|
Program: |
Luni - Joi: 09:00 - 17:30 |
|
Vineri: 09:00 - 15:00 |
|
Pentru informatii de contact privind filialele asociatiei, va rugam sa vizitati site-ul nostru.
|
|
|
Despre Newsletter
Newsletter-ul ANEVAR este o publicatie lunara in care va prezentam articole din domeniul evaluarilor si noutati despre organizatia noastra.
Daca doriti sa nu mai primiti acest newsletter, va rugam sa urmati instructiunile din pagina dupa ce dati click pe cuvantul DEZABONARE.
|
|
|
Despre ANEVAR
ANEVAR a luat ființă în anul 1992, ca asociaţie profesională neguvernamentală, independentă, conform prevederilor legale în vigoare la acea dată, iar în anul 2011 profesia de evaluator autorizat a fost reglementată prin Ordonanța Guvernului României nr. 24/2011 privind unele măsuri în domeniul evaluării bunurilor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 99/2013, ANEVAR fiind constituită ca organizație profesională de utilitate publică, fără scop patrimonial, din care fac parte evaluatorii autorizați care dobândesc această calitate, în condițiile prevăzute de actul normativ mai sus menționat.
Asociația Națională a Evaluatorilor Autorizați din România are drept scop organizarea, coordonarea și autorizarea exercitării profesiei de evaluator autorizat în România, reprezentarea și protejarea intereselor profesionale ale membrilor săi, asigurarea exercitării independente a profesiei de evaluator autorizat cu respectarea deontologiei profesionale și a unui înalt nivel de calificare profesională, precum și promovarea standardelor, metodelor și tehnicilor de evaluare în activitatea evaluatorilor autorizați.
Pentru informatii suplimentare va rugam sa vizitati site-ul nostru www.anevar.ro
|
|
|
|
|