NEWSLETTER MARTIE 2025
 
Asociația Națională a Evaluatorilor Autorizați din România
 
 
Știri ◾ Conferința națională ANEVAR – 9 aprilie 2025 – Online ◾ Conferința ONLINE „Evaluarea pentru raportare financiară și pentru impozitare” - 26 martie 2025 ◾ Adunările generale ale Filialelor ANEVAR - 17-21 martie 2025 - Online ◾ Alegeri pentru Comisia de Etică și Disciplină ANEVAR ◾ Proiectul Standardelor de evaluare a bunurilor, ediţia 2025, este acum pe pagina de Transparenţă decizională ◾ DONEAZĂ! Fundația „Apreciază Viața!” ◾ Seminarul de pregătire profesională D73 - Noutăți și perspective ale activității de evaluare. Evaluarea pentru garantarea împrumutului – raportul potrivit pentru utilizatorul potrivit ◾ Ministerul Justiţiei organizează interviul pentru dobândirea calităţii de expert tehnic judiciar în specializările „Evaluări de bunuri imobile” și „Evaluări de bunuri mobile”
 
Evenimente viitoare
 
Poziția oficială ANEVAR
 
Newsletter-ul și în spațiul oficial ANEVAR de social media
 

Conferința națională ANEVAR – 9 aprilie 2025 – Online

Conferința națională ANEVAR – 9 aprilie 2025 – Online

În conformitate cu art. 8 alin. (8) lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2011 privind unele măsuri în domeniul evaluării bunurilor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 99/2013, cu modificările şi completările ulterioare, în temeiul art. 5 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2011 privind unele măsuri în domeniul evaluării bunurilor, Consiliul director al Asociaţiei Naţionale a Evaluatorilor Autorizaţi din România convoacă Conferința națională în data de 9 aprilie 2025, ora 14:00, la distanță.

Ordinea de zi a Conferinței naționale este următoarea:

  • Prezentarea și aprobarea situaţiilor financiare pentru anul 2024

  • Prezentarea raportului de audit pentru situaţiile financiare ale anului 2024

  • Prezentarea raportului de activitate a Comisiei de etică și disciplină pentru anul 2024

  • Prezentarea și aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pentru anul 2025

  • Aprobarea Standardelor de evaluare a bunurilor, ediția 2025

  • Alegerea membrilor Comisiei de etică și disciplină

  • Aprobarea auditorului statutar al ANEVAR

  • Aprobarea delegării Consiliului director pentru adoptarea de măsuri urgente în cazul unei modificări legislative în domeniul evaluării pentru impozitare

  • Diverse

La această conferință au drept de vot delegații celor 8 filiale, desemnați în cadrul Adunărilor generale care au avut loc la distanță în perioada 17-21 martie 2025, precum și categoriile de persoane prevăzute la art. 7, alin.(1) din OG nr. 24/2011, și anume membrii Consiliului director și foştii preşedinţi ai Asociaţiei.

Prezența delegaților se constată în centralizatorul formularului de prezență disponibil online, începând cu ora 13:00, în 9 aprilie 2025.

Conferința națională se va desfășura online, pe platforma zoom.us și, concomitent, pe platforma resurse.anevar.ro, trecându-se prin următoarele etape:

a) Sesiunea de votare prezență

b) Accesul delegaților pe zoom.us

c) Desemnarea, de către președintele ANEVAR, a unui evaluator autorizat din cadrul delegaților, care va redacta procesul verbal al Conferinței naționale, urmărind înregistrarea acesteia

d) Prezentarea punctelor de pe ordinea de zi a Conferinței naționale

e) Prezentarea raportului de activitate al Comisiei de etică și disciplină pentru anul 2024

f) Prezentarea candidaturilor validate pentru Comisia de etică, precum și a candidaților care își vor face o prezentare succintă

g) Sesiunea de votare pentru alegerea membrilor Comisiei de etică și disciplină

h) Prezentarea Standardelor de evaluare a bunurilor, ediția 2025

i) Anunțarea rezultatului votului pentru alegerea membrilor Comisiei de etică și disciplină

j) Sesiunea de votare pentru aprobarea Standardelor de evaluare a bunurilor, ediția 2025

k) Prezentarea celorlalte materiale de pe ordinea de zi

  • Situaţiile financiare pentru anul 2024

  • Bugetul de venituri şi cheltuieli pentru anul 2025

  • Auditorul statutar al ANEVAR propus

  • Raportul de audit pentru situaţiile financiare ale anului 2024

l) Anunțarea rezultatului votului pentru aprobarea Standardelor de evaluare a bunurilor, ediția 2025

m) Sesiunea de votare punctele prevăzute la lit. k)

n) Anunțarea rezultatului votului pentru aprobarea/luarea la cunoștință a materialelor prevăzute la lit. k)

Detalii: HCD 14/2025

! Vă informăm că evenimentul online va fi înregistrat și este posibil ca unele imagini (foto/video) să fie utilizate în scopul promovării.

Conferința ONLINE „Evaluarea pentru raportare financiară și pentru impozitare” - 26 martie 2025

Conferința ONLINE „Evaluarea pentru raportare financiară și pentru impozitare” - 26 martie 2025

Temele referitoare la Evaluarea pentru raportare financiară, propuse în cadrul celei de-a 18-a ediții a Conferinței „Evaluarea pentru raportare financiară și pentru impozitare”, ce a avut loc în data de 8 februarie 2025 la Cluj-Napoca, în prezența a peste 350 de participanți, au fost reluate, în format online, pentru aproximativ 200 de participanți.

Cei interesați de informațiile noi și studiile de caz din domeniul evaluării pentru raportare financiară, au urmărit speakerii invitați, prin intermediul platformei zoom.us, în data de 26 martie, în intervalul orar 14:00 – 19:00.

Speakeri & Teme:

  • Adrian VASCU – Președinte ANEVAR 2008-2009 și 2014-2015 | Senior Partner VERIDIO – Vine un moment al schimbării?

  • Radu TIMBUȘ – Președinte ANEVAR 2022-2023 | Director EVAL TRANSILVANIA CONSULTING – „Taxa pe stâlp”: impozitare & raportare financiară

  • Sorana CRIȘAN – Vicepreşedinte - Preşedinte al Comisiei ştiinţifice şi de standarde | Director Asociat - Departament Evaluare KPMG Advisory - SEV 2025 – ce se schimbă?

  • Cristina GRIGORESCU – Membru al Comisiei ştiinţifice şi de standarde | Lector ANEVAR | Head of Collateral Department Risk Division, Raiffeisen Bank - Câteva întrebări... și răspunsuri

  • Cristian DEMETRESCU – Lector ANEVAR | Director ROMNIVAL - Duratele de viață ale construcțiilor, mașinilor, echipamentelor și instalațiilor

  • Mihai SÎRB – Trezorier ANEVAR | Lector ANEVAR | Director operațional CMF Consulting - Evaluarea MEI în context de Raportare Financiară: necesitate sau opțiune?

  • Bogdan MITROI – Manager, Ernst & Young - Testul de depreciere - Abordarea prin cost versus IAS 36

Adunările generale ale Filialelor ANEVAR - 17-21 martie 2025 - Online

Adunările generale ale Filialelor ANEVAR - 17-21 martie 2025 - Online

Adunările generale ale celor 8 filiale ale Asociației Naționale a Evaluatorilor Autorizați din România, care preced Conferința națională, au avut loc, la distanță, pe parcursul a 4 zile:

  • FILIALA VEST: 17 martie 2025, ora 10:00

  • FILIALA SUD-EST: 17 martie 2025, ora 14:00

  • FILIALA SUD: 19 martie 2025, ora 09:00

  • FILIALA SUD-VEST: 19 martie 2025, ora 13:00

  • FILIALA CENTRU: 20 martie 2025, ora 09:00

  • FILIALA BUCUREȘTI: 20 martie 2025, ora 13:00

  • FILIALA NORD -VEST: 21 martie 2025 ora 09:00

  • FILIALA NORD-EST: 21 martie 2025, ora 13:00

Ordinea de zi a adunărilor filialelor a fost următoarea:

  • Aprobarea raportului de activitate al Consiliului Filialei pentru anul 2024

  • Prezentarea situațiilor financiare pentru anul 2024

  • Prezentarea programului de activitate și a proiectului de buget pentru anul 2025

  • Alegerea delegaților care vor reprezenta filiala la Conferința națională ANEVAR din 9 aprilie 2025

  • Prezentarea proiectului de Standarde de evaluare a bunurilor, ediția 2025

  • Diverse

Alegeri pentru Comisia de Etică și Disciplină ANEVAR

Alegeri pentru Comisia de Etică și Disciplină ANEVAR

Membrii titulari ANEVAR care doresc să candideze pentru un mandat de 4 ani, începând cu aprilie 2025, pentru unul dintre cele cinci posturi de membri titulari și trei posturi de membri supleanți ai Comisiei de Etică și Disciplină, sunt invitați să își depună candidaturile în perioada 21 martie – 4 aprilie 2025.

Candidații trebuie să depună un CV, formularul tip completat cu datele solicitantului și o fotografie la sediul central ANEVAR din Str. Scărlătescu Nr. 7, sector 1, București sau prin e-mail, la adresa: secretariat@anevar.ro.

Alegerile vor fi organizate în cadrul Conferinței naționale, din data de 9 aprilie 2025, care va avea loc la distanță prin platforma zoom.us , conform Hotărârii Consiliului director nr. 14/2025.

Vă amintim că activitatea membrilor Comisiei de Etică și Disciplină nu este remunerată, urmând principiul de voluntariat pe care se bazează și conducerea Asociației, respectiv toți membrii Consiliului director sau cei ai Comisiilor de specialitate și ai grupurilor de lucru .

O scurtă prezentare a activității membrilor Comisiei de etică și disciplină din cadrul Asociației Naționale a Evaluatorilor Autorizați din România puteți găsi aici.

Proiectul Standardelor de evaluare a bunurilor, ediţia 2025, este acum pe pagina de Transparenţă decizională

Proiectul Standardelor de evaluare a bunurilor, ediţia 2025, este acum pe pagina de Transparenţă decizională

ANEVAR a finalizat elaborarea proiectului Standardelor de evaluare a bunurilor, ediţia 2025, care sunt în conformitate cu Standardele Internaţionale de Evaluare (IVS – International Valuation Standards, ediţia 2025) și care includ Ghidurile de evaluare adaptate la specificul pieţei din România.

Proiectul Standardelor de evaluare a bunurilor, ediţia 2025 va fi supus discuţiei și aprobării în Conferinţa naţională care va avea loc în data de 9 aprilie 2025.

Puteţi transmite observaţiile și propunerile dumneavoastră până la data de 31 martie 2025 la adresa de email irina.bene@anevar.ro.

Mai multe detalii găsiţi pe pagina de Transparenţă decizională.

DONEAZĂ! Fundația „Apreciază Viața!”

DONEAZĂ! Fundația „Apreciază Viața!”

Fundaţia „Apreciază Viaţa!” desfăşoară activităţi filantropice în folosul membrilor Asociaţiei Naţionale a Evaluatorilor Autorizaţi din România şi familiilor lor, în principal de a acorda ajutor umanitar acestora, în situaţia în care se află în dificultate din cauza stării de sănatate – boală, vârstă înaintată, dizabilităţi – sau a insuficienţei temporare a resurselor financiare necesare traiului, prin “familie” înţelegându-se soţul/soţia, precum şi copiii minori ai membrului Asociaţiei Naţionale a Evaluatorilor Autorizaţi din România.

Ne poți sprijini redirecționând o parte din impozitul pe venit.

Persoanele fizice pot redirecționa 3,5% din impozitele datorate în anul 2024, pentru susținerea entităților nonprofit şi a unităților de cult până la data de 26 mai 2025. Persoanele fizice pot dispune asupra destinației unei sume reprezentând până la 3,5% din impozitul stabilit pentru susținerea entităților nonprofit care se înființează și funcționează în condițiile legii și a unităților de cult dacă, la momentul plății sumelor, entitatea respectivă figurează în Registrul entităților/unităților de cult pentru care se acordă deduceri fiscale.

Descarcă formularul 230 precompletat parțial

Descarcă formularul inteligent

După completare şi semnare, formularul 230 se poate depune:

În cazul persoanelor juridice plătitoare de impozit pe profit, sunt considerate cheltuieli nedeductibile cheltuielile de sponsorizare acordate beneficiarilor înscriși în Registrul entităților/unităților de cult, dar contribuabilii care efectuează sponsorizări scad sumele aferente din impozitul pe profit datorat la nivelul valorii minime dintre următoarele:

a) valoarea calculată prin aplicarea a 0,75% la cifra de afaceri;
b) valoarea reprezentând 20% din impozitul pe profit datorat.

Suma cheltuielilor cu sponsorizarea care nu poate fi scăzută din impozitul pe profit, întrucât depăşeşte nivelul valorii minime, nu poate fi reportată în anii următori.

Descarcă contractul de sponsorizare

Contribuabilii care efectuează sponsorizări şi/sau acte de mecenat au obligaţia de a depune declaraţia informativă privind beneficiarii sponsorizărilor/mecenatului aferentă anului în care au înregistrat cheltuielile respective până la termenul de depunere a declaratiei privind impozitul pe profit.

Dacă valoarea minimă, diminuată cu cheltuielile cu sponsorizarea efectuate în anul curent şi cu sumele reportate, nu a fost utilizată integral, rezultă o diferenţă care poate fi redirecţionată pentru efectuarea de sponsorizări din impozitul pe profit datorat.

Redirecţionarea poate fi făcută prin depunerea formularului 177 „Cerere privind redirecţionarea impozitului pe profit”, prin serviciul Spaţiul Privat Virtual, până la data depunerii declaraţiei anuale de impozit pe profit.

Fundația „Apreciază Viața!”
CIF 33977142

Str. Scărlătescu nr. 7, Sector 1, București

IBAN: RO18 RNCB 0072 1447 9944 0001
financiar@anevar.ro

Registrul entităților/unităților de cult pentru care se acordă deduceri fiscale (Registrul gestionat de către ANAF) se poate consulta la adresa următoare:
https://www.anaf.ro/RegistrulEntitatilorUnitatilorCult/ .

Seminarul de pregătire profesională D73 - Noutăți și perspective ale activității de evaluare. Evaluarea pentru garantarea împrumutului – raportul potrivit pentru utilizatorul potrivit

Seminarul de pregătire profesională D73 - Noutăți și perspective ale activității de evaluare. Evaluarea pentru garantarea împrumutului – raportul potrivit pentru utilizatorul potrivit

ANEVAR va organiza în data de 04 aprilie 2025, la Iași, la Universitatea Tehnică “Gheorghe Asachi”, Facultatea de Construcții și Instalații, Seminarul de pregătire profesională D73 - Noutăți și perspective ale activității de evaluare. Evaluarea pentru garantarea împrumutului – raportul potrivit pentru utilizatorul potrivit.

Lectorii acestui seminar sunt:

  • Adrian Vascu, Președinte ANEVAR 2008-2009 și 2014-2015 | Senior Partner VERIDIO;

  • Cristina Grigorescu, membru în Comisia de Cercetare Științifică și Standarde Profesionale a ANEVAR | Head of Collateral Department Risk Division Raiffeisen Bank.

Seminarul va avea loc vineri, 4 aprilie, începând cu ora 10:30 și este echivalat cu 8 ore de pregătire profesională.

Locația este Universitatea Tehnică “Gheorghe Asachi” Iasi, Facultatea de Construcții și Instalații, bulevardul Profesor Dimitrie Mangeron 1, corp R, amfiteatrul 03, parter, vă rugăm sa dați click aici pentru a accesa harta.

Formularul de înscriere este disponibil pe pagina resurse.anevar.ro, secțiunea Pregătire Profesională, Formulare de înscriere.

Taxă de participare: 500 lei

Pentru cei care doresc să obţinăorele de pregătire continuă, precizăm că acest seminar cu predare la sală se va finaliza cu un test, care va fi disponibil pe pagina resurse.anevar.ro, secţiunea Pregătire profesională - Testări Online, timp de 21 zile începând cu ziua desfășurării seminarului. Punctajul minim pentru promovarea testului este de 70%.

Vă așteptăm cu drag la Iași!

Vă atragem atenția asupra faptului că în cadrul evenimentului este posibil să fie realizate fotografii și înregistrări video ale participanților care vor fi utilizate exclusiv în scopul promovării în publicațiile ANEVAR și pe paginile de social-media ale asociației.

Ministerul Justiţiei organizează interviul pentru dobândirea calităţii de expert tehnic judiciar în specializările „Evaluări de bunuri imobile” și „Evaluări de bunuri mobile”

Ministerul Justiţiei organizează interviul pentru dobândirea calităţii de expert tehnic judiciar în specializările „Evaluări de bunuri imobile” și „Evaluări de bunuri mobile”

La 31 martie s-a încheiat perioada de înscriere la interviul organizat de Ministerul Justiției în perioada 05 - 16 mai 2025, pentru dobândirea calității de expert tehnic judiciar, de către membrii ANEVAR având specializările „Evaluări de bunuri imobile” - EPI și „Evaluări de bunuri mobile” - EBM.

Toate informațiile referitoare la susținerea interviului (tematică, bibliografie, perioada de înscriere, dosar de înscriere etc.) se regăsesc pe site-ul Ministerului Justiției.

Pentru orice alte neclarităţi legate de documentele necesare în dosarul de înscriere, vă rugăm să vă adresaţi Ministerului Justiţiei.

EVENIMENTE VIITOARE

Notați în agendă și urmăriți startul înscrierilor pentru:

Evenimentele anului 2025

Vă invităm să consultați programul conferințelor programate pentru anul 2025.

Programul orientativ al acțiunilor profesionale va fi actualizat, pe măsură ce vor apărea eventuale modificări.

Pentru detalii, urmăriți Newsletter-ul nostru, pagina de web – www.anevar.ro și conturile oficiale de Social Media – Facebook, LinkedIn, X (Twitter), Instagram, Youtube.

Consultați periodic site-ul Oficiului Național pentru Prevenirea și Combaterea Spălării Banilor: www.onpcsb.ro, secțiunea „informații publice", subsecțiunea „link-uri utile"!

În vederea informării membrilor cu privire la vulnerabilităţile sistemelor de prevenire şi combatere a spălării banilor şi a finanţării terorismului din alte ţări, vă punem la dispoziție următoarele linkuri:

Lista jurisdicțiilor necooperante

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/RO/TXT/?uri=CELEX:52021XG1012(07)

Lista jurisdicțiilor cu risc înalt

https://www.fatf-gafi.org/en/topics/high-risk-and-other-monitored-jurisdictions.html?hf=10&b=0&s=desc(fatf_releasedate)

Actele normative UE și ONU privind sancțiunile și măsurile restrictive sunt accesibile pe site-ul ONPCSB, pe prima pagină , precum și la rubrica „ Sancțiuni Internaționale ”.

Aceste documente trebuie avute în vedere în contextul măsurilor de cunoaștere a clientelei, pe care le aplicați conform Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative.

Vă semnalăm, de asemenea, cele mai recente acte normative internaționale prin care se instituie / modifică regimuri sancţionatorii internaționale, în vederea consultării acestora și a aplicării măsurilor corespunzătoare legislației din domeniul prevenirii și combaterii spălării banilor și finanțării terorismului.

Click aici pentru a descărca arhiva.

Alte linkuri utile:

POZIȚIA OFICIALĂ ANEVAR

Punctele de vedere oficiale ale Asociației cu privire la diverse aspecte ce vizează profesia de evaluator pot fi consultate aici.

Newsletter-ul și în spațiul oficial ANEVAR de social media

Citiți Newsletter-ul nostru și în paginile oficiale ale ANEVAR de Facebook, X (Twitter), LinkedIn, Instagram și YouTube. Conectați-vă cu noi prin intermediul celor patru conturi de social media și veți primi în timp real toate informațiile despre evenimentele și activitățile Asociației!

Ne găsiți aici:

Informatii de contact ANEVAR

Sediul central
Str. Scarlatescu nr. 7, sector 1, Bucuresti, 011158

Telefon:    +4 021 315 6564    +4 021 315 6505
Fax:    +4 021 311 1340
E-mail:    anevar@anevar.ro
Program:    Luni - Joi: 09:00 - 17:30
Vineri: 09:00 - 15:00

Pentru informatii de contact privind filialele asociatiei, va rugam sa vizitati site-ul nostru.

Despre Newsletter

Newsletter-ul ANEVAR este o publicatie lunara in care va prezentam articole din domeniul evaluarilor si noutati despre organizatia noastra.

Daca doriti sa nu mai primiti acest newsletter, va rugam sa urmati instructiunile din pagina dupa ce dati click pe cuvantul DEZABONARE.

Despre ANEVAR

ANEVAR a luat ființă în anul 1992, ca asociaţie profesională neguvernamentală, independentă, conform prevederilor legale în vigoare la acea dată, iar în anul 2011 profesia de evaluator autorizat a fost reglementată prin Ordonanța Guvernului României nr. 24/2011 privind unele măsuri în domeniul evaluării bunurilor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 99/2013, ANEVAR fiind constituită ca organizație profesională de utilitate publică, fără scop patrimonial, din care fac parte evaluatorii autorizați care dobândesc această calitate, în condițiile prevăzute de actul normativ mai sus menționat.

Asociația Națională a Evaluatorilor Autorizați din România are drept scop organizarea, coordonarea și autorizarea exercitării profesiei de evaluator autorizat în România, reprezentarea și protejarea intereselor profesionale ale membrilor săi, asigurarea exercitării independente a profesiei de evaluator autorizat cu respectarea deontologiei profesionale și a unui înalt nivel de calificare profesională, precum și promovarea standardelor, metodelor și tehnicilor de evaluare în activitatea evaluatorilor autorizați.

Pentru informatii suplimentare va rugam sa vizitati site-ul nostru www.anevar.ro