NEWSLETTER MAI 2023
 
Asociația Națională a Evaluatorilor Autorizați din România
 
 
Știri ◾ CONFERINȚA „SUBIECTE DE INTERES ÎN EVALUARE” - HOTEL CONTINENTAL, TIMIȘOARA - 10 IUNIE 2023, ORA 09:00 ◾ Workshop ANEVAR ◾ Conferința Evaluarea pentru piața de capital din România – 17 mai, ASE București ◾ ÎNSCRIERI LA EXAMENELE DE FINALIZARE A STAGIATURII – SESIUNEA IUNIE 2023 ◾ ANEVAR a susținut organizarea conferinței „Restructurarea – măsura de prevenire a insolvenței” – 9 mai 2023, BUCUREȘTI” ◾ INSTRUIRE ÎN DOMENIUL PREVENIRII ȘI COMBATERII SPALĂRII BANILOR
 
Evenimente viitoare
 
Poziția oficială ANEVAR
 
Newsletter-ul și în spațiul oficial ANEVAR de social media
 

CONFERINȚA „SUBIECTE DE INTERES ÎN EVALUARE” - HOTEL CONTINENTAL, TIMIȘOARA - 10 IUNIE 2023, ORA 09:00

CONFERINȚA „SUBIECTE DE INTERES ÎN EVALUARE” - HOTEL CONTINENTAL, TIMIȘOARA - 10 IUNIE 2023, ORA 09:00

Timișoara, deținătoarea titlului onorific de Capitală europeană a culturii în anul 2023, va fi gazda următorului nostru eveniment: ConferințaSubiecte de interes în evaluare, în data de 10 iunie.

Vă așteptăm, alături de speakerii invitați:

  • Daniel MANAŢE – Preşedinte ANEVAR 2016-2017 | Președinte Comisia de Etică și Disciplină ANEVAR

  • Mihail BOJINCĂ – Președinte ANEVAR 2004-2005 | Membru în Comisia de Etică și Disciplină ANEVAR

  • Bogdan RUSE – Vicepreşedinte - preşedinte al Comisiei de evidenţă a membrilor | Senior Manager Fairvalue Consulting SRL

  • Ioan BERCU – Lector ANEVAR | Director General NEOCONSULT VALUATION SRL

  • Mihaela KOCSIS – Autor Program Kost Plus și Kost Wizz

  • Mihai SÎRB – Lector ANEVAR | Director operațional CMF Consulting

Detalii, aici.

Workshop ANEVAR

Workshop ANEVAR

Primul Workshop ANEVAR a avut loc în data de 25 mai, la Universitatea Politehnica București. Dan Milea, Consilier general în cadrul Primăriei Municipiului București și membru în Comisia de Urbanism a Primăriei Capitalei a fost invitat să susțină sesiunea cu tema „Interferența dintre urbanism și evaluare”.

Adrian Vascu, Președinte ANEVAR 2014-2015, președinte al Comisiei de calificare şi atestare profesională, a deschis prima ediție cu informații despre această nouă formă de pregătire profesională continuă și câteva cuvinte despre temele propuse spre a fi dezbătute.

Următoarea sesiune a Workshop-urilor ANEVAR va avea loc la Timișoara, în după-amiaza zilei de 9 iunie. Vă invităm să propuneți, până la acea dată, teme de discuții, pe adresa de e-mail workshop@anevar.ro.

Detalii și înscrieri, aici.

Conferința Evaluarea pentru piața de capital din România – 17 mai, ASE București

Conferința Evaluarea pentru piața de capital din România – 17 mai, ASE București

Cea de-a 21-a ediție a Conferinței „Evaluarea pieței de capital din România”, organizată de ANEVAR în colaborare cu Academia de Științe Economice, a avut loc la sediul Universității, în Aula Magna, în data de 17 mai.

Ion Anghel, Preşedinte ANEVAR 2006-2007 | Prof. univ. dr. ASE Bucureşti Departament Analiză şi Evaluare Economico-Financiară a dat cuvântul invitaților, în deschiderea lucrărilor: Prof. univ. dr. Ionescu-Feleagă Liliana - Decan ASE, domnilor: Cosmin Lungu - Responsabil piețe reglementate SIIF din cadrul ASF și Daniel Apostol - Director Direcția Comunicare și Educație Financiară ASF. Aceștia au transmis mesaje de apreciere pentru organizarea acestui tip de evenimente, cu speakeri valoroși, teme de dezbatere incitante și actuale și cu puternic caracter educațional. Domnul Ion Anghel a evidențiat rolul acestor conferințe în dezvoltarea educației financiare în rândul studenților.

Speakerii acestui eveniment au fost:

  • Sorin PETRE – Președinte ANEVAR 2020-2021| Partner PricewaterhouseCoopers

  • Adrian POPA BOCHIȘ – Prim-vicepreședinte ANEVAR | Senior Partner, COO Darian DRS S.A.

  • Alexandru ȘTEFAN – Head of Market Data Sales and Product Development Bursa de Valori București

  • Ileana GUŢU – Partener EY

  • Iancu GUDA – Analist economic

  • Daniela ȘERBAN – Președinte Asociația Română pentru Relația cu Investitorii (ARIR)

  • Mihai CĂRUNTU – Senior Corporate Finance Analyst BRD Groupe Societe Generale | Vicepreședinte AAFBR - Asociația Analiștilor Financiar-Bancari din România

Moderatori:

  • Ion ANGHEL– Preşedinte ANEVAR 2006-2007 | Prof. univ. dr. ASE Bucureşti Departament Analiză şi Evaluare Economico-Financiară

  • Adrian POPA BOCHIȘ – Prim-vicepreședinte ANEVAR | Senior Partner, COO Darian DRS S.A.

Mai multe despre subiectele abordate, aici.

ÎNSCRIERI LA EXAMENELE DE FINALIZARE A STAGIATURII – SESIUNEA IUNIE 2023

ÎNSCRIERI LA EXAMENELE DE FINALIZARE A STAGIATURII – SESIUNEA IUNIE 2023

În semestrul I 2023, examenele de finalizarea a stagiaturii se vor desfășura cu prezență la sală, astfel:

  1. Absolvenții cursurilor organizate anterior anului 2022 - în conformitate cu prevederile Regulamentului de derulare și de finalizare a stagiaturii, aprobat prin Hotărârea Consiliului director nr. 87/2016, cu modificările ulterioare.

  2. Absolvenții cursului F086, organizat in anul 2022 – în conformitate cu prevederile Regulamentului de derulare și de finalizare a stagiaturii, aprobat prin Hotărârea Consiliului director nr. 45/2022, cu modificările ulterioare.

Înscrierile la examenele de finalizare a stagiaturii, sesiunea Iunie 2023, se fac în perioada 29 mai – 5 iunie 2023.

Pentru înscrierea la examen se va utiliza formularul online de înscriere, disponibil în pagina personală a candidatului (https://resurse.anevar.ro/autentificare).

Examenele vor avea loc în perioada 20 – 27 iunie 2023, datele exacte, modul de desfășurare şi repartizarea candidaților pe grupe urmând a fi comunicate după încheierea perioadei de înscriere.

Detalii, aici.

ANEVAR a susținut organizarea conferinței „Restructurarea – măsura de prevenire a insolvenței” – 9 mai 2023, BUCUREȘTI”

ANEVAR a susținut organizarea conferinței „Restructurarea – măsura de prevenire a insolvenței” – 9 mai 2023, BUCUREȘTI”

În data de 9 mai 2023, Financial Intelligence a organizat la JW Marriott Bucharest Grand Hotel o dezbatere cu subtema: Mecanisme de salvare a companiilor aflate în dificultate. Când apelăm la insolvență? Alte repere ale discuțiilor au fost: Mecanismele de restructurare – acces la cadre de restructurare îmbunătățite și la instrumente de avertizare timpurie; Acordul de restructurare şi concordatul preventiv – soluții orientate spre salvarea companiei și spre dezvoltarea afacerii; Protecţia creditorilor şi protecţia companiei aflată în dificultate; Când apelezi la un specialist în restructurare? Restructurare versus insolvenţă; Finanțarea în restructurare vs finanţarea în insolvenţă; Insolvența persoanelor fizice.

INSTRUIRE ÎN DOMENIUL PREVENIRII ȘI COMBATERII SPALĂRII BANILOR

INSTRUIRE ÎN DOMENIUL PREVENIRII ȘI COMBATERII SPALĂRII BANILOR

Prima sesiune din acest an de instruire în domeniul prevenirii și combaterii spălării banilor a avut loc în data de 11 mai 2023, începând cu ora 10:00.

Sesiunea a fost organizată de Oficiul Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor și a fost dedicată evaluatorilor autorizați. Întâlnirea a avut loc online.

La această ediție, dl. Adrian Vascu, Președinte ANEVAR 2014-2015, a susținut o prezentare referitoare la modul de îndeplinire a obligațiilor evaluatorilor autorizați, ce decurg din prevederile Legii nr. 129/2019.

Vă reamintim că instruirea în acest domeniu constituie una din obligațiile prevăzute de Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative.

EVENIMENTE VIITOARE

Notați în agendă și urmăriți startul înscrierilor pentru:

Evenimentele anului 2023!

Subiecte de interes în evaluare – TIMIȘOARA, 10 iunie

Ziua Evaluatorului – BUCUREȘTI, 8 septembrie

Evaluarea proprietăţilor din agricultură, silvicultură și industria alimentară – CRAIOVA, 14 octombrie

Întâlnirea anuală a membrilor corporativi – SIBIU, 8-10 decembrie

Conferința națională – 14-15 decembrie

Schimbul permanent de cunoștințe profesionale reprezintă o componentă de bază a excelenței în activitatea profesională. Cu atât mai mult cu cât crizele recente au crescut gradul de incertitudine în toate domeniile, iar singura modalitate de a rămâne conectat la realitățile economice fiind accesul la informații provenite din surse sigure. Vă așteptăm la conferințele noastre cu teme și speakeri de valoare!

Pentru detalii, urmăriți Newsletter-ul nostru, pagina de web – www.anevar.ro și conturile oficiale de Social Media – Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram, Youtube.

CONSULTAȚI PERIODIC SITE-UL OFICIULUI NAȚIONAL PENTRU PREVENIREA ȘI COMBATEREA SPĂLĂRII BANILOR (ONPCSB)!

Actele normative UE și ONU privind sancțiunile și măsurile restrictive sunt accesibile pe site-ul ONPCSB, pe prima pagină , precum și la rubrica „ Sancțiuni Internaționale ”.

Aceste documente trebuie avute în vedere în contextul măsurilor de cunoaștere a clientelei, pe care le aplicați conform Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative.

POZIȚIA OFICIALĂ ANEVAR

Corespondența cu Ministerul Finanțelor Publice, cu privire la actualizarea „studiilor de piață”, în conformitate cu art 111 din Codul fiscal, adoptat fără consultarea ANEVAR, poate fi accesată în această pagină web, aflată pe home, pe site-ul nostru: www.anevar.ro, secțiune dedicată punctelor de vedere oficiale ale Asociației.

Punctele de vedere oficiale ale Asociației cu privire la diverse aspecte ce vizează profesia de evaluator pot fi consultate aici.

Newsletter-ul și în spațiul oficial ANEVAR de social media

Citiți Newsletter-ul nostru și în paginile oficiale ale ANEVAR de Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram și YouTube. Conectați-vă cu noi prin intermediul celor patru conturi de social media și veți primi în timp real toate informațiile despre evenimentele și activitățile Asociației!

Ne găsiți aici:

Informatii de contact ANEVAR

Sediul central
Str. Scarlatescu nr. 7, sector 1, Bucuresti, 011158

Telefon:    +4 021 315 6564    +4 021 315 6505
Fax:    +4 021 311 1340
E-mail:    anevar@anevar.ro
Program:    Luni - Joi: 09:00 - 17:30
Vineri: 09:00 - 15:00

Pentru informatii de contact privind filialele asociatiei, va rugam sa vizitati site-ul nostru.

Despre Newsletter

Newsletter-ul ANEVAR este o publicatie lunara in care va prezentam articole din domeniul evaluarilor si noutati despre organizatia noastra.

Daca doriti sa nu mai primiti acest newsletter, va rugam sa urmati instructiunile din pagina dupa ce dati click pe cuvantul DEZABONARE.

Despre ANEVAR

ANEVAR a luat ființă în anul 1992, ca asociaţie profesională neguvernamentală, independentă, conform prevederilor legale în vigoare la acea dată, iar în anul 2011 profesia de evaluator autorizat a fost reglementată prin Ordonanța Guvernului României nr. 24/2011 privind unele măsuri în domeniul evaluării bunurilor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 99/2013, ANEVAR fiind constituită ca organizație profesională de utilitate publică, fără scop patrimonial, din care fac parte evaluatorii autorizați care dobândesc această calitate, în condițiile prevăzute de actul normativ mai sus menționat.

Asociația Națională a Evaluatorilor Autorizați din România are drept scop organizarea, coordonarea și autorizarea exercitării profesiei de evaluator autorizat în România, reprezentarea și protejarea intereselor profesionale ale membrilor săi, asigurarea exercitării independente a profesiei de evaluator autorizat cu respectarea deontologiei profesionale și a unui înalt nivel de calificare profesională, precum și promovarea standardelor, metodelor și tehnicilor de evaluare în activitatea evaluatorilor autorizați.

Pentru informatii suplimentare va rugam sa vizitati site-ul nostru www.anevar.ro