NEWSLETTER NOIEMBRIE 2022
 
Asociația Națională a Evaluatorilor Autorizați din România
 
 
Știri ◾ ÎNTÂLNIREA ANUALĂ A MEMBRILOR CORPORATIVI - 10 DECEMBRIE 2022, HOTEL ALPIN, POIANA BRAȘOV ◾ PROGRAMUL ADUNĂRILOR GENERALE ALE FILIALELOR ANEVAR - DECEMBRIE 2022 ◾ DISTRIBUIREA ÎNSEMNELOR DE MEMBRU ANEVAR PENTRU ANUL 2023 ◾ INSTRUCȚIUNI DE COMPLETARE A FORMULARELOR DE RAPORTARE A ACTIVITĂȚII DE EVALUARE ÎN ANUL 2022 ◾ NOUTATE EDITORIALĂ! TESTE GRILĂ PENTRU EVALUAREA PROPRIETĂȚII IMOBILIARE ◾ OFERTĂ CARTE - perioada 1-31 decembrie 2022 - magazin.iroval.ro
 
Evenimente viitoare
 
Poziția oficială ANEVAR
 
Newsletter-ul și în spațiul oficial ANEVAR de social media
 

ÎNTÂLNIREA ANUALĂ A MEMBRILOR CORPORATIVI - 10 DECEMBRIE 2022, HOTEL ALPIN, POIANA BRAȘOV

ÎNTÂLNIREA ANUALĂ A MEMBRILOR CORPORATIVI - 10 DECEMBRIE 2022, HOTEL ALPIN, POIANA BRAȘOV

Așteptăm cu nerăbdare să ne revedem la tradiţionala Întâlnire a membrilor corporativi, care va avea loc la Hotelul Alpin din Poiana Brașov, eveniment urmat de o cină festivă, în seara zilei de 10 decembrie, în restaurantul hotelului.

Ne dorim să încheiem anul 2022 împreună - cu ocazia acestui eveniment - și să dezbatem despre cum a fost și ce urmează în 2023, în ceea ce privește profesia.

Speakerii evenimentului sunt:

  • Radu TIMBUȘ – Președinte ANEVAR | Director EVAL TRANSILVANIA CONSULTING SRL

  • Filip STOICA – Președinte ANEVAR 2010-2011 | Director ELF EXPERT SRL

  • Daniel MANAŢE – Preşedinte ANEVAR 2016-2017| Preşedinte al Comisiei de Etică și Disciplină ANEVAR

  • Sorin PETRE - Președinte ANEVAR 2020-2021| Partner PricewaterhouseCoopers

  • Mihail BOJINCĂ – Președinte ANEVAR 2004-2005 | Membru în Comisia de Etică și Disciplină ANEVAR

  • Bogdan RUSE – Vicepreşedinte - preşedinte al Comisiei de evidenţă a membrilor | Senior Manager Fairvalue Consulting SRL

  • Gheorghe VÎŢĂ – Vicepreşedinte - preşedinte al Comisiei de verificare şi monitorizare

  • Ioan BERCU – Lector ANEVAR | Director General NEOCONSULT VALUATION SRL

  • Mihaela KOCSIS - Autor Program Kost Plus și Kost Wizz

  • Dan Dumitriu DUMITRU – Inspector coordonator – Departamentul de Monitorizare ANEVAR

Participarea la conferinţă este echivalată cu 8 ore dinprogramul de pregătire continuă, în urma promovării unui test.

Detaliile sunt disponibile aici.

PROGRAMUL ADUNĂRILOR GENERALE ALE FILIALELOR ANEVAR - DECEMBRIE 2022

PROGRAMUL ADUNĂRILOR GENERALE ALE FILIALELOR ANEVAR - DECEMBRIE 2022

Adunările generale ale celor 8 filiale ale Asociației Naționale a Evaluatorilor Autorizați din România se organizează la distanță la următoarele date:

  1. Filiala Vest: 5 decembrie 2022, ora 09:00

  2. Filiala Sud-Est: 5 decembrie 2022, ora 13:00

  3. Filiala Sud: 6 decembrie 2022, ora 09:00

  4. Filiala Sud-Vest: 6 decembrie 2022, ora 13:00

  5. Filiala Centru: 7 decembrie 2022, ora 09:00

  6. Filiala București: 7 decembrie 2022, ora 13:00

  7. Filiala Nord -Vest: 8 decembrie 2022 ora 09:00

  8. Filiala Nord-Est: 8 decembrie 2022, ora 13:00

Ordinea de zi a adunărilor filialelor este următoarea:

  • Informare privind modificările Codului fiscal în ceea ce privește evaluarea pentru impozitare

  • Prezentarea modificărilor la Standardele de evaluare a bunurilor, ediția 2022

  • Alegerea delegaților care vor reprezenta filiala la Conferința Națională ANEVAR din 21 decembrie 2022

  • Diverse

Adunările generale se desfășoară în mai multe etape, în conformitate cu prevederile Hotărârii Consiliului director nr. 82/2022, după cum urmează:

  • Sesiunea de votare prezență

  • Verificarea cvorumului. În cazul în care până la ora 09:00, respectiv până la ora 13:00 nu este înregistrată prezența a cel puțin jumătate plus unu din numărul evaluatorilor autorizaţi cu drept de vot din cadrul filialei, votul prezenței se continuă până la ora 10:00, respectiv până la ora 14:00

  • Accesul membrilor filialei pe platforma pe zoom.us

  • Desemnarea unui evaluator autorizat de către președintele filialei, din cadrul membrilor filialei (inclusiv din Consiliul filialei), care va redacta procesul verbal al adunării

  • Prezentarea modificărilor Standardelor de evaluare a bunurilor, ediția 2022

  • Autopropunerea membrilor prezenți pentru a fi aleși delegați care vor reprezenta filiala la Conferința Națională ANEVAR din data de 21 decembrie 2022; această acțiune se realizează de către membrii prezenți (înregistrați pe formular), pe un formular dedicat și disponibil în timpul adunării, precum și prin intermediul platformei zoom.us, prin exprimarea verbală a autopropunerii

  • Sesiunea de votare pentru delegații care vor reprezenta filiala la Conferința Națională ANEVAR

  • Anunțarea rezultatului votului pentru delegații care vor reprezenta filiala la Conferința Națională ANEVAR

DISTRIBUIREA ÎNSEMNELOR DE MEMBRU ANEVAR PENTRU ANUL 2023

DISTRIBUIREA ÎNSEMNELOR DE MEMBRU ANEVAR PENTRU ANUL 2023

Însemnele de membru titular și membru acreditat (legitimaţia şi parafa), precum şi autorizaţiile de membru corporativ aferente anului 2023, vor fi puse la dispoziţia membrilor începând cu luna ianuarie 2023, în temeiul art. 7 şi art. 13 din Procedura privind dobândirea, menţinerea, pierderea calităţii de membru al Asociaţiei Naţionale a Evaluatorilor Autorizaţi din România, precum şi a altor prevederi referitoare la modificări ale statutului de membru al acestei asociaţii, aprobată prin hotărârea HCD nr. 19/2014, cu modificările ulterioare.

Însemnele de membru titular și membru acreditat

Legitimaţiile de membru şi parafele se pun la dispoziţia membrilor titulari și acreditați la începutul fiecărui an, cu următoarele condiţii:

  • achitarea cotizaţiei aferente anului pentru care sunt valabile legitimaţiile şi parafele în cuantumul stabilit de către Consiliul director - click aici;

  • efectuarea celor 20 de ore de pregătire continuă, aferente anilor anteriori pentru care sunt valabile legitimaţiile şi parafele;

  • completarea raportului de activitate aferent anului anterior pentru care sunt valabile legitimaţiile şi parafele Anexa 1, Anexa 2 sau Anexa 3, disponibile în contul de pe platforma resurse.anevar.ro). Click aici pentru instrucțiuni de completare a formularelor de raportare a activității de evaluare în anul 2022.

Membrii titulari și membrii acreditați care îndeplinesc cumulativ condițiile de mai sus, până la data 20 decembrie 2022 pentru anul 2023, vor intra în posesia însemnelor de membru (legitimaţia de membru titular și parafa) până la data de 10 ianuarie 2023.

Membrii titulari și membrii acreditați care îndeplinesc cumulativ condițiile de mai sus, după data de 20 decembrie 2022 pentru anul 2023 vor intra în posesia însemnelor de membru în termen de minimum 10 zile de la data confirmării îndeplinirii condițiilor.

Autorizația de membru corporativ

Autorizaţia de membru corporativ se reînnoieşte anual și se pune la dispoziţia membrilor corporativi la începutul fiecărui an, numai cu respectarea următoarelor condiții:

a. achitarea integrală a cotizaţiei de membru corporativ, aferente anului pentru care este valabilă autorizația, în cuantumul stabilit de către Consiliul director - click aici;
b. menținerea calității de evaluator autorizat, membru titular activ de către administratorul societății;
c. completarea raportului de activitate aferent anului 2022 (Anexa 4, disponibilă în contul de pe platforma resurse.anevar.ro). Click aici pentru instrucțiuni de completare a formularelor de raportare a activității de evaluare în anul 2022;
d. prezentarea unui certificat de asigurare de răspundere civilă profesională pentru activitatea de evaluare cu valabilitatea neîntreruptă de la data dobândirii calității de membru corporativ, inclusiv pentru anul în care este valabilă autorizația, având limita de răspundere de minimum 50.000 euro.

Membrii corporativi care îndeplinesc cumulativ condițiile prevăzute la alineatul anterior până la data 20 decembrie 2022 pentru anul 2023 vor intra în posesia autorizației de membru corporativ până la data de 10 ianuarie 2023.

Membrii corporativi care îndeplinesc cumulativ condițiile menționate anterior după data de 20 decembrie 2022 pentru anul 2023 vor intra în posesia autorizației de membru corporativ în termen de minimum 10 zile de la data confirmării îndeplinirii condițiilor.

Mai multe informații găsiți aici.

INSTRUCȚIUNI DE COMPLETARE A FORMULARELOR DE RAPORTARE A ACTIVITĂȚII DE EVALUARE ÎN ANUL 2022

INSTRUCȚIUNI DE COMPLETARE A FORMULARELOR DE RAPORTARE A ACTIVITĂȚII DE EVALUARE ÎN ANUL 2022

Formularele online de raportare a activității desfășurate de evaluatorii autorizați în anul 2022 sunt de acum disponibile pentru completare în contul dumneavoastră de pe pagina resurse.anevar.ro, după cum urmează:

Anexa 1 – declarația pe proprie răspundere pentru membrii titulari care nu au desfășurat activitate de evaluare în 2022

Anexa 2 – chestionarul pentru membrii titulari care au desfășurat în cursul anului 2022 activitate de evaluare a bunurilor exclusiv ca angajați sau colaboratori (în regim de activitate dependentă) ai unor societăți comerciale

Anexa 3 – chestionarul pentru membrii titulari care au desfășurat în cursul anului 2022 activitatea de evaluare în nume propriu, inclusiv pentru instanţe judecătoreşti sau în nume propriu + în regim de colaborator (subcontractor)

Anexa 4 – chestionarul pentru membrii corporativi

Toate informațiile necesare completării acestor formulare online sunt disponibile aici.

NOUTATE EDITORIALĂ! TESTE GRILĂ PENTRU EVALUAREA PROPRIETĂȚII IMOBILIARE

NOUTATE EDITORIALĂ! TESTE GRILĂ PENTRU EVALUAREA PROPRIETĂȚII IMOBILIARE

Cartea este structurată în 16 capitole care acoperă întreaga tematică a cursului de formare în evaluarea bunurilor imobile.

Cuprinde în total peste 1.500 de întrebări grilă cu răspuns multiplu, dar cu o singură variantă de răspuns corectă, așa cum v-ați obișnuit - sau urmează să observați dacă ați devenit de curând stagiar - promovând diverse examene și teste ANEVAR de-a lungul carierei dvs. de evaluator, în cadrul activității de formare profesională și apoi de pregătire continuă.

Scopul acestei colecții de întrebări grilă este să vă asiste în pregătirea examenelor pe care le aveți de parcurs ca evaluator stagiar, în primă instanță, dar și ulterior, ca titular și ca acreditat EPI.

Întrebările grilă au fost astfel structurate încât prin parcurgerea lor firească în cadrul unui capitol, de la prima la ultima, să ajute la înțelegerea temelor abordate. De exemplu, la abordarea prin piață se face gradual trecerea de la principiile de evaluare și importanța lor pentru această abordare, la alegerea unităților de comparație, la elementele de comparație și ajustările aplicate prețurilor comparabilelor, la tehnicile cantitative și tehnicile calitative, la modul optim de selectare a concluziei asupra valorii.

Volumul este dedicat memoriei domnului Sorin V. Stan: „Dedicăm această carte dlui. Sorin V. Stan, cel care, de-a lungul anilor, ne-a fost mentor, coleg altruist și prieten înțelept.”

IROVAL vă invită să accesați și alte ofertele de prețuri pentru luna decembrie, aici: magazin.iroval.ro.

OFERTĂ CARTE - perioada 1-31 decembrie 2022 - magazin.iroval.ro

OFERTĂ CARTE - perioada 1-31 decembrie 2022 - magazin.iroval.ro

Prelungim campania prețurilor speciale pentru unele volume din librăria IROVAL, în luna decembrie: Magazinul virtual IROVAL vă oferă posibilitateaachiziționării următoarelor cărți: Abordarea prin piață în evaluarea întreprinderii - prețactual 155 lei - preț nou 100 lei și Construcții, sisteme și subsisteme constructive - preț actual 50 lei - preț nou: 35 lei. Oferta este valabilă în perioada 1-31 decembrie. Stocul este limitat, de aceea, campania se va încheia la finalul perioadei promoționale sau odată cu epuizarea cărților din stoc.

Vă invităm să accesați pagina web: magazin.iroval.ro și să comandați online cărțile din ofertă sau orice altă noutate editorială.

EVENIMENTE VIITOARE

Următorul eveniment este: Conferința „Evaluarea pentru raportare financiară și pentru impozitare” - 2023

Schimbul permanent de cunoștințe profesionale reprezintă o componentă de bază a excelenței în activitatea profesională. Cu atât mai mult cu cât criza sanitară și cea provocată de conflictual armat au crescut gradul de incertitudine în toate domeniile, iar singura modalitate de a rămâne conectat la realitățile economice fiind accesul la informații culese din surse sigure. Vă așteptăm cu teme și speakeri de valoare la conferințele noastre!

Pentru detalii, urmăriți Newsletter-ul nostru, pagina de web – www.anevar.ro și conturile oficiale de Social Media – Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram, Youtube.

CONSULTAȚI PERIODIC SITE-UL OFICIULUI NAȚIONAL PENTRU PREVENIREA ȘI COMBATEREA SPĂLĂRII BANILOR (ONPCSB)!

Actele normative UE și ONU privind sancțiunile și măsurile restrictive sunt accesibile pe site-ul ONPCSB, pe prima pagină , precum și la rubrica „ Sancțiuni Internaționale ”.

Aceste documente trebuie avute în vedere în contextul măsurilor de cunoaștere a clientelei, pe care le aplicați conform Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative.

POZIȚIA OFICIALĂ ANEVAR

Punctele de vedere oficiale ale Asociației cu privire la diverse aspecte ce vizează profesia de evaluator pot fi consultate aici.

Newsletter-ul și în spațiul oficial ANEVAR de social media

Citiți Newsletter-ul nostru și în paginile oficiale ale ANEVAR de Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram și YouTube. Conectați-vă cu noi prin intermediul celor patru conturi de social media și veți primi în timp real toate informațiile despre evenimentele și activitățile Asociației!

Ne găsiți aici:

Informatii de contact ANEVAR

Sediul central
Str. Scarlatescu nr. 7, sector 1, Bucuresti, 011158

Telefon:    +4 021 315 6564    +4 021 315 6505
Fax:    +4 021 311 1340
E-mail:    anevar@anevar.ro
Program:    Luni - Joi: 09:00 - 17:30
Vineri: 09:00 - 15:00

Pentru informatii de contact privind filialele asociatiei, va rugam sa vizitati site-ul nostru.

Despre Newsletter

Newsletter-ul ANEVAR este o publicatie lunara in care va prezentam articole din domeniul evaluarilor si noutati despre organizatia noastra.

Daca doriti sa nu mai primiti acest newsletter, va rugam sa urmati instructiunile din pagina dupa ce dati click pe cuvantul DEZABONARE.

Despre ANEVAR

ANEVAR a luat ființă în anul 1992, ca asociaţie profesională neguvernamentală, independentă, conform prevederilor legale în vigoare la acea dată, iar în anul 2011 profesia de evaluator autorizat a fost reglementată prin Ordonanța Guvernului României nr. 24/2011 privind unele măsuri în domeniul evaluării bunurilor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 99/2013, ANEVAR fiind constituită ca organizație profesională de utilitate publică, fără scop patrimonial, din care fac parte evaluatorii autorizați care dobândesc această calitate, în condițiile prevăzute de actul normativ mai sus menționat.

Asociația Națională a Evaluatorilor Autorizați din România are drept scop organizarea, coordonarea și autorizarea exercitării profesiei de evaluator autorizat în România, reprezentarea și protejarea intereselor profesionale ale membrilor săi, asigurarea exercitării independente a profesiei de evaluator autorizat cu respectarea deontologiei profesionale și a unui înalt nivel de calificare profesională, precum și promovarea standardelor, metodelor și tehnicilor de evaluare în activitatea evaluatorilor autorizați.

Pentru informatii suplimentare va rugam sa vizitati site-ul nostru www.anevar.ro