Erori frecvente la completarea raportului de activitate pentru anul 2023

Noutăţi Erori frecvente la completarea raportului de activitate pentru anul 2023
Erori frecvente la completarea raportului de activitate pentru anul 2023

Recomandare: anterior completării formularelor de raportare, vă rugăm să citiți cu atenție Instrucțiunile de completare a formularelor de raportare a activității și să consultați și modelele de anexe completate.

1.    Tabelul cu detalierea lucrărilor are câmpuri marcate cu roșu sau mesajul ”cifra de afaceri nu poate fi mai mică decât….”

După completarea formularului și salvarea modificărilor, apare mesajul ”Raportul de monitorizare a fost salvat cu succes” dar nu și butonul ”Trimiteți raportul către ANEVAR”. În acest caz, datele introduse nu sunt salvate iar la o noua accesare a formularului, câmpurile sunt goale!!!

Cauze posibile:

  • numărul de lucrări în nume propriu și cifra de afaceri realizată în nume propriu nu coincid cu totalurile din tabel
  • nu au fost completate toate câmpurile din tabel (se introduce cifra zero acolo unde nu au fost efectuate lucrări)

Soluția: după consultarea Instrucțiunilor de completare a formularelor de raportare a activității și a modelelor de anexe completate, verificați cifrele introduse și corelația dintre acestea (v. fig. 8).

Dacă eroarea persistă și după această validare, puteți transmite un email cu capturi de ecran (print screen al formularului completat sau print ca pdf) la adresa monitorizare@anevar.ro (dar numai după ce ați parcurs etapele anterioare).

2.    Mesajul ”A apărut o eroare, vă rugăm încercați mai târziu”

După completarea formularului și salvarea modificărilor, apare mesajul ”Raportul de monitorizare a fost salvat cu succes” și butonul ”Trimiteți raportul către ANEVAR” dar formularul nu poate fi transmis. În pagină se afișează mesajul ”A apărut o eroare, vă rugăm încercați mai târziu”

Cauza:

  • în câmpurile de la întrebarea 14 din anexa 3 și de la întrebarea 9 din anexa 4 au fost introduse numere cu zecimale

Soluția: rotunjiți  cifrele la numere întregi (fără zecimale) și salvați modificările.

3.    Erori la adăugarea membrilor titulari și corporativi colaboratori și subcontractori

Cauze posibile:

  • numerele de legitimație/autorizație aparțin unor membri suspendați, excluși sau inactivi
  • numerele sunt introduse cu spații între ele sau cu semne de punctuație (separator de mii)
  • după introducerea numerelor de legitimație/autorizație, nu a fost apăsat butonul ”adăugați societate” sau ”adăugați evaluator”
  • au fost introduse alte caractere sau text (exemple - nume, prenume, nu este cazul etc.) în locul numerelor de legitimație
  • Soluția: după consultarea Instrucțiunilor de completare a formularelor de raportare a activității și a modelelor de anexe completate, verificați ca numerele de legitimație/autorizație sa fie introduse corect (fără spații, separate doar de virgulă) și să aparțină unor evaluatori activi. Apăsați butonul ”adăugați societate” sau ”adăugați evaluator” și salvați modificările.

4.    Selectarea eronată a variantei de răspuns la întrebarea premergătoare selecției anexelor

Soluția: transmiteți o solicitare de editare a variantei de răspuns la adresa de email monitorizare@anevar.ro, specificând ce opțiune ar fi trebuit selectată și indicând numărul de legitimație.

Folosim tehnologii, cum ar fi cookie-urile, și procesăm date personale, cum ar fi adresele IP și identificatorii cookie-urilor, pentru a personaliza conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura performanța conținutului nostru și pentru a obține informații despre publicul care l-a văzut. Puteți citi mai multe despre Politica noastră privind cookie-urile aici.

Accept Refuz