Membri Acreditați
Poate dobândi calitatea de membru acreditat orice membru cu o vechime în profesie de cel puțin trei ani, în urma promovării unui examen desfășurat în conformitate cu normele specifice de acreditare, stabilite prin regulamentul de acreditare aprobat de Consiliul director.
Calitatea de membru acreditat este acordată pentru un interval de 5 ani de la data susținerii examenului de acreditare și se poate pierde dacă persoana se află în oricare dintre următoarele situații:
- nu urmează anual un program echivalent a minimum 20 de ore de pregătire continuă;
- nu încheie un contract de asigurare de răspundere civilă profesională pentru activitatea de evaluare;
- nu a achitat cotizația anuală în cuantumul și la termenele stabilite de Consiliul director;
- este condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni cu intenție;
- nu promovează, la fiecare 5 ani de la data dobândirii calității de membru acreditat, un examen în conformitate cu normele specifice de acreditare stabilite prin regulamentul de acreditare aprobat de Consiliul director.
Condițiile generale de participare la examen pe care candidatul trebuie să le îndeplinească sunt:
- să fi dobândit de cel puțin 3 ani specializarea ANEVAR pentru care dorește să susțină examenul de acreditare;
- să fi respectat condițiile de menținere a calității de membru titular în ultimii 3 ani, iar la momentul înscrierii la examenul de acreditare să fi urmat în anul în curs un program de pregătire continuă în domeniul evaluării de cel puțin 20 de ore.
Calitatea de membru acreditat este acordată pentru cinci ani de la data susținerii examenului de acreditare, se dovedește prin legitimația de membru acreditat și parafa și poate fi reînnoită prin promovarea unui nou examen, desfășurat în conformitate cu Regulamentul de acreditare.
Înscrierea la examenul de acreditare/reacreditare
Dosarul de înscriere la examenul de acreditare/reacreditare cuprinde următoarele documente:
a. formularul online de înscriere, disponibil în pagina personală a candidatului (https://resurse.anevar.ro/autentificare);
b. 2 rapoarte de evaluare indiferent de specializare (EI, EPI, EBM), în limba română; aceste rapoarte:
Nu sunt acceptate în dosarul de înscriere:
c. Prezentarea unei spețe, considerată relevantă, întâlnită în activitatea de evaluare, care să includă, în limita unei foi format A4, scrisă cu font Times New Roman, dimensiunea 12: descrierea speței și descrierea modului de soluționare (nu sunt necesare calcule sau valori).
Toate documentele prevăzute la lit. b) și c) se încarcă pe platforma https://wetransfer.com, iar link-ul generat (transmis la adresa de e-mail inscriere.acreditare@anevar.ro) se copiază în formularul online de înscriere, în câmpul dedicat; nu se vor transmite documente direct la adresa de e-mail inscriere.acreditare@anevar.ro.
Examenul de acreditare/reacreditare, sesiunea noiembrie 2024, se desfășoară după următorul calendar: